Om os
Om Lær for Livet
Mentorordning
Brobygning
Learning Camp
Lær for Livets camps i 2024
Lær for Livet UNG
Omsorgsfuld læring
Læs Sammen
Lyt for livet
Strategi 2023-27
Resultater
Organisation
Samarbejdspartnere
Kommuner
Fonde
Andre
Bliv samarbejdspartner
Ambassadører
Mærkesager
Bliv en del af Lær for Livet
Kalender
Presse og nyheder
Velkommen i Lær for Livet
Hjemmet
Mentor
Mentorordning
Frivillig mentor – barn
Allerede mentor
Kalender
Informationsmateriale
Omsorgsfuld læring
Campmedarbejder
Kalender
Login
Kommuner
E-læring
E-læring for Mentorer
E-læring for Campmedarbejdere
E-læring for Klubfrivillige
Velkommen i Lær for Livet
Hjemmet
Mentor
Mentorordning
Frivillig mentor – barn
Allerede mentor
Kalender
Informationsmateriale
Omsorgsfuld læring
Campmedarbejder
Kalender
Login
Kommuner
E-læring
E-læring for Mentorer
E-læring for Campmedarbejdere
E-læring for Klubfrivillige
Om os
Om Lær for Livet
Mentorordning
Brobygning
Learning Camp
Lær for Livets camps i 2024
Lær for Livet UNG
Omsorgsfuld læring
Læs Sammen
Lyt for livet
Strategi 2023-27
Resultater
Organisation
Samarbejdspartnere
Kommuner
Fonde
Andre
Bliv samarbejdspartner
Ambassadører
Mærkesager
Bliv en del af Lær for Livet
Kalender
Presse og nyheder
Matematikmaterialer: Statistik og sandsynlighed
Lykkehjul
Træk kort
(Formål: Kunne registrere data fra en statistisk undersøgelse i diagram og hyppighedstabel. Kunne bruge begreberne flest, færrest og lige mange.)
Aflæs diagrammet og hyppighedstabellen
(Formål: Kunne omsætte diagram til hyppighedstabel og omvendt)
Kategorisér data
(Formål: Kunne lave en statistik, hvor data er kategoriseret meningsfuld)
Giver diagrammerne mening?
(Formål: Kunne vurdere, om data vises bedst i søjle-, kurve- eller cirkeldiagram)
Hvad er chance?
(Formål: Kende til begreberne chance, sandsynlighed, vurdere størst/mindst/lige stor chance)
Skokast
(Formål: Undersøge mulige udfald, registrere observationer)
Vurdér gæt træk
(Formål: Kunne vurdere hvilket udfald der er størst sandsynlighed for)
Vurdér chancen
(Formål: Kunne placere forskellige lykkehjul på en linje fra 0% til 100% sandsynlighed)
Mulige udfald
(Formål: Kunne undersøge og vurdere mulige udfald)
Træk og gæt
(Formål: Kunne estimere antal centicubes i hver farve i en pose på baggrund af udtræk)
Dus med deskriptorerne
(Formål: Kende statistiske deskriptorer)
Find frekvensen
(Formål: Forstå og kunne udregne frekvens)
Statistik-gymnastik
(Formål: Kunne finde statistiske deskriptorer i en undersøgelse)
Boksplot og kvartiler
(Formål: Forstå boksplot)
Sandsynlighed: En terning
(Formål: Undersøge sandsynlighed ved slag med en terning)
Ens eller forskellige
(Formål: Undersøge sandsynlighed for at slå to ens med to terninger)
Sandsynlighed: Sum af to terninger
(Formål: Undersøge sandsynlighed ved slag med to terninger)
Byg centicubefigur og kast
(Formål: Undersøge sandsynlighed ved kast med centicubefigur)
Gæt forskellen
(Formål: Undersøge sandsynlighed ved kast med terninger)
Er spillet fair? (Syv skiller vandene, Gange øjne, Lige ulige, Forskel på øjne)
(Formål: Undersøge et spil baseret på sandsynlighed og vurdere fairness)
Simuleringer (Kast en terning, Kast to terninger og find sum, produkt og forskel)
(Formål: Kunne simulere kast med terninger og vurdere sandsynlighed)
Restaurant Italiano: Hvem sidder hvor?
(Formål: Undersøge på hvor mange forskellige måder, restaurantens gæster kan sidde?)
Restaurant Italiano: Hvad skal vi spise?
(Formål: Undersøge hvor mange forskellige kombinationer af retter, der kan laves på menukortet)
Campchefens kuffert
(Formål: Undersøge hvor mange forskellige sæt tøj, der kan kreeres af indholdet i campchefens kuffert)
Jeres egen statistiske undersøgelse
(Formål: Kunne lave en statistisk undersøgelse, ordne og præsentere data samt beskrive data med ord om statistik)
Begrebskort
Tilbage til matematik-hovedsiden