10.00-10.30: Fagchefen gennemgår sammen med underviserne dagens materiale og gør klar til at introducere det for de pædagogiske medarbejdere.
10.00-10.30: Pædagogiske medarbejdere og rollemodeller tager en kort pause.
10.30-11.50: Pædagogiske medarbejdere klædes på til at deltage i undervisningen (rollemodeller kan undtages).
10.30-11.50: Pædagogisk sparring for undervisere, pædagogiske medarbejdere og rollemodeller på de enkelte hold (OBS: på eget tidspunkt).
14.00-14.30: Fagchefen gennemgår sammen med underviserne dagens materiale og gør klar til at introducere det for de pædagogiske medarbejdere.
14.00-14.30: Pædagogiske medarbejdere tager en kort pause.
14.30-15.50: Pædagogiske medarbejdere klædes på til at deltage i undervisningen (rollemodeller kan undtages).
14.30-11.50: Pædagogisk sparring for undervisere, pædagogiske medarbejdere og rollemodeller på de enkelte hold (OBS: på eget tidspunkt).
10.30-11.50 | Matematik |
10.30-10.50 | Hold 1 |
10.50-11.10 | Hold 2 |
11.10-11.30 | Hold 3 |
11.30-11.50 | Hold 4 |
14.30-15.50 | Dansk |
14.30-14.50 | Hold 1 |
14.50-15.10 | Hold 2 |
15.10-15.30 | Hold 3 |
15.30-15.50 | Hold 4 |
Undervisere
Underviseren har hver dag en halv time til at sætte sig ind i materialet sammen med den fagansvarlige, før de pædagogiske medarbejdere sættes ind i sagerne.
Har det primære ansvar for undervisningen og materialerne.
Det er underviserens ansvar at klæde sit team på, så de pædagogiske medarbejdere kan varetage opgaver som gruppefacilitatorer.
Pædagogiske medarbejdere
Pædagogisk team deltager i undervisningsforberedelsen og den pædagogiske sparring (har en halv times pause)
Skal støtte op om undervisningen som gruppefacilitatorer.
Skal støtte børnene i deltagelse med særlig fokus på tildelt gruppe eller barn
Rollemodeller
Afstem med rollemodellen på dit hold, om han/hun kan deltage i undervisningsforberedelsen.
Rollemodellerne deltager i den pædagogiske sparring.
Støtter op om børnenes deltagelse i undervisningen.
Skal i udgangspunktet deltage i alt undervisning undtagen Læs Sammen.
Evaluering af din undervisning i går
Opfølgning på børn
I forberedelsen inden første undervisningsgang tages udgangspunkt i den viden, vi har fået fra matematiksamtaler og lixmålinger samt faglig dokumentation fra i sommers.
Dokumentation
I får på mail tilsendt et link til et regneark, hvor I hver dag skriver faglig dokumentation. Notér hvad børnene har arbejde med, succeser, udfordringer og andre observationer fx omkring læringsstil og hvad der motiverer barnet.
Planlægning af næste undervisningsgang
Justering og afprøvning af aktiviteter