Bliv mentor!
Bliv mentor!
Herefter bliver du kontaktet telefonisk af en frivillig interviewer for en forventningsafstemning. Derefter aftaler I et personligt interview hjemme hos dig, hvor I taler om dine erfaringer og motivation for at blive mentor.
Når du bliver godkendt som mentor, indhenter vi børne- og straffeattest.
Dernæst inviterer vi dig på en obligatorisk uddannelsesdag, som du skal deltage i, før du kan starte op om mentor.
Efter uddannelse, vil vi gå i gang med at matche et barn med dig. Nogle mentorer vil kort efter uddannelsen få information om det barn, vi har matchet mentor med, mens andre må vente lidt længere på et match.
Hele Danmark
Hele Danmark
Aalborg
Agerskov
Aarhus
Auning
Birkerød
Bjerringbro
Bramming
Brønderslev
Dragør
Esbjerg
Espergærde
Faxe
Faxe Ladeplads
Fredericia
Galten
Gandrup
Gedved
Gislinge
Gram
Gredstedbro
Haderslev
Hals
Harlev
Haslev
Hedehusene
Helsingør
Hjortshøj
Hjørring
Horsens
Højbjerg
Hørning
Hårlev
Kalundborg
Karup
Klippinge
Kvistgård
Magleby
Nexø
Nørresundby
Pandrup
Præstø
Randers
Ribe
Ringkøbing
Ry
Rødvig Stevns
Rønnede
Sabro
Silkeborg
Sindal
Skanderborg
Skælskør
Snekkersten
Store Fuglede
Store Heddinge
Storvorde
Svenstrup J
Sønder-Omme
Tilst
Tjele
Tjæreborg
Tranbjerg
Tylstrup
Tønder
Taastrup
Viborg
Viby
Vodskov
u00c5lsgårde
Er din by ikke på kortet? Danmarkskortet opdateres løbende. Du er altid velkommen til at søge, selvom din by ikke er på kortet, så kan vi kontakte dig, hvis behovet opstår i dit område.
Som gruppementor hos Lær for Livet bliver du en del af en mentorgruppe, der består af 2 mentorer og 3-4 børn i alderen 9-13 år. I mødes hver 14. dag efter skole i et par timer, enten på et frivilligcenter, hjemme hos en mentor eller et helt tredje sted.
Mentorgrupperne giver børnene mulighed for at se hinanden i en genkendelig og tryg ramme. Grupperne giver muligheder for at fastholde et fællesskab blandt Lær for Livets frivillige, som vi ved har betydning for at de oplever opgaven som meningsfuld.
Vi tager altid udgangspunkt i barnets behov og interesser. Derfor vælger vi dig, hvis vi vurderer, at dine kompetencer og egenskaber passer særligt godt til netop det barn. Målet er at skabe et trygt og meningsfuldt match for jer begge.
I kan læse sammen, lave mad efter en opskrift, tælle hop på trampolinen eller spille spil. Læring sker ikke kun med en blyant i hånden – den opstår i nærvær, tryghed og nysgerrige samtaler. Mentorrollen handler derfor om at give barnet ikke bare viden, men selvtillid, nysgerrighed og troen på egne evner.