Formål
Learning Kids træner de små tabeller
Opdeling
Individuelt, parvist, små grupper
Der skal findes
Til Tabelbat
Til Tabellen er giftig
Til Tabelhuse
Eleven vælger en tabel, han/hun vil øve. Eleven ’dribler’ med bat og bordtennisbold. Hver gang bolden rammer battet siges et tal i tabellen.
Differentiering
Variation
Som den gode gamle bom-leg. Holdet vælger en tabel, de vil træne. Eleverne skiftes til at kaste bolden til hinanden. Når man modtager bolden, siger man næste tal i talrækken. Altså først 1, så 2 osv. Når eleven modtager bolden og skal sige et tal, der indgår i tabellen, der trænes, skal eleven i stedet for at sige tallet drible bolden en gang ned i jorden. Evt. kan eleverne ’dø’, hvis de laver en fejl.
Differentiering
Legen bliver sværere, hvis man spiller med to tabeller på en gang. Man kan fx skifte retning og/eller kaste bolden op i luften, når man når et tal i talrækken, som begge tabeller går op i.
Tegn tabelhusene på jorden med kridt eller på flipcharts, der lægges på gulvet. Tabelhusene kan evt. tegnes i forberedelsestiden, så de er klar til undervisningen. I taget skrives 3, hvis det er 3-tabellen, der skal trænes. I resten af felterne fordeles de øvrige tal i tabellen.Som udgangspunkt arbejdes med de små tabeller, men evt. kan 11- og 12-tabellen medtages. Eleven skal nu sige tabellen fra en ende af. Samtidig med at et tal siges, skal man ramme det pågældende tal i tabelhuset med en tennisbold.
Variation
Differentiering