Formål
Kunne placere forskellige lykkehjul på en linje fra 0% til 100% sandsynlighed.
Opdeling
Fælles
En pose til 15 learning kids indeholder
Desuden skal findes
Tallinjetæppe fra 0% til 100% til gulvet
Pejlemærker inden aktiviteten
Sådan foregår aktiviteten
Version 1:
De fem pile lægges på gulvet med god afstand imellem i rækkefølgen umulig-lille-lige-stor-sikker.
Learning kids skal nu kigge på lykkehjulskortene og vurdere, hvor stor sandsynlighed der er for at lande på et blåt felt.
Kortene placeres herefter på skalaen fra umulig til sikker.
Version 2:
Learning kids skal matche lykkehjulskort med brøk og/eller procentkort. Dette kan gøres som mix og match eller som ‘åbent vendespil’.
Differentiering
Version 1:
Tallinjetæppet lægges ud på gulvet.
Learning kids taler om, hvor de fem pile skal placeres på tallinjetæppet og placerer dem.
Herefter placeres lykkehjulskortene på tallinjen.
Evt. kan brøkkort og/eller procentkort også placeres på tallinjen.