Plan for danskforberedelse
De voksne tjekker ind
- Har alle det godt?
- Har nogen brug for at dele noget?
- Hvordan gik sidste undervisningsgang? Hvad udfordrede jer?
Opfølgning på børnenes læring i skema for læringsdokumentation
- Hvilke børn har haft succeser i dag? Hvorfor?
- Hvilke børn har haft udfordringer i dag? Hvorfor?
- Skal vi ændre noget i praksis til i morgen? Hvad skal vi gøre anderledes?
- Rammer vi alle børns niveau?
Individuelle hensyn og differentiering
- Hvis et barn har brug for et særlig tilrettelagt forløb, skal det planlægges: hvem gør hvad og hvornår?
- Individuelt skema udfyldes
Læringsaktiviteter den kommende dag
- Undersøge materialet sammen: Er der noget, vi skal have tilpasset eller ændret ift. børnegruppen
- Lav en klar rollefordeling: Hvem skal stå for hvad, og hvilke voksne er ansvarlige for hvilke børn
- Læringsaktiviteternes placering: Hvor skal aktiviteterne foregå?
Forbered læringsaktiviteten – del jer op i ansvarsområder
- Er der nogle øvelser, der skal afprøves?
- Skal der laves flere differentieringsmuligheder?
Tilbage til siden LC1 2023 Dansk