Plan for danskforberedelse

De voksne tjekker ind

  • Har alle det godt?
  • Har nogen brug for at dele noget?
  • Hvordan gik sidste undervisningsgang? Hvad udfordrede jer?

Opfølgning på børnenes læring i skema for læringsdokumentation

  • Hvilke børn har haft succeser i dag? Hvorfor?
  • Hvilke børn har haft udfordringer i dag? Hvorfor?
  • Skal vi ændre noget i praksis til i morgen? Hvad skal vi gøre anderledes?
  • Rammer vi alle børns niveau?

Individuelle hensyn og differentiering

  • Hvis et barn har brug for et særlig tilrettelagt forløb, skal det planlægges: hvem gør hvad og hvornår?
  • Individuelt skema udfyldes

Læringsaktiviteter den kommende dag

  • Undersøge materialet sammen: Er der noget, vi skal have tilpasset eller ændret ift. børnegruppen
  • Lav en klar rollefordeling: Hvem skal stå for hvad, og hvilke voksne er ansvarlige for hvilke børn
  • Læringsaktiviteternes placering: Hvor skal aktiviteterne foregå?

Forbered læringsaktiviteten – del jer op i ansvarsområder

  • Er der nogle øvelser, der skal afprøves?
  • Skal der laves flere differentieringsmuligheder?

Tilbage til siden LC1 2023 Dansk