Formål
Træning og automatisering af pluspar
I en pose til 12 learning kids er
Sådan forgår aktiviteten
GRØN PLADE
Der spilles på en plade. Spillerne skiftes til at slå med terningen. Tallet, der slås, fordobles, og der sættes kryds over resultatet. Hvis man f.eks. slår 3, små man sætte kryds på 6, fordi 3 + 3 er 6. Det er vigtigt, at både pluspar og resultat siges højt hver gang. Hvis en spiller ikke kan krydse et tal over, går turen tilbage til modspilleren, uden at spilleren sætter et kryds. Slår en spiller 0, må han/hun sætte kryds over et tal efter eget valg, hvis bare han/hun kan fortælle, hvilket plus-par der giver det valgte tal.
Vinderen er den, som har krydset flest felter i sin farve, når alle felter er taget.
ORANGE PLADE
Der spilles som på grøn plade, men når ternings tal er fordoblet, lægges en ekstra til.
RØD PLADE
Der spilles som på grøn plade, men når ternings tal er fordoblet, trækkes en fra.
BLÅ PLADE
Der spilles som på grøn plade, men når ternings tal er fordoblet, vælger spilleren selv, om de vil lægge en til eller trække en fra.
Variation
Spil 4, 5 eller 6 på stribe på pladen.