Formål
At kunne omregne mellem sekunder, minutter, timer og døgn samt udregne hastighed.
Opdeling
Parvis
En pose til 12 learning kids indeholder
Desuden skal findes
Stopur
Noget til at afmåle 100 meter
Bold
Sjippetov
Ske og æg
Sådan foregår aktiviteten
Tegn et skema med sekunder, minutter, timer og døgn, fx på tavlen, og gennemgå med learning kids, hvordan der omregnes mellem de forskellige enheder. Udfyld skemaet med 1 min først og dernæst med et andet eksempel f.eks. 5 min.
Tal om, hvornår det giver mening at bruge de forskellige enheder. Tal om, at hastighed er distance/tid.
Til start opmåler I 100 meter, evt. sammen med learning kids. Learning kids skal herefter tage tid på, hvor lang tid det tager at bevæge sig 100 meter på de måder, der står på svararket. Hver gang learning kids har taget tid på en bevægelsesform, udfylder de rækken på arket med tider og hastigheder.