09.30-10.45
Tjek ind og præsentation af weekendens program
Værksted: Funktionens fire repræsentationsformer
Undersøgelser af sammenhænge
Learning kids inddeles i mindre grupper der hver især laver 1-3 undersøgelser. Jeg anbefaler, at grupperne arbejder med forskellige undersøgelser, så I har forskellige input til den efterfølgende samtale om lineære sammenhænge. Lad nogle elever lave undersøgelser af ligefrem proportionale sammenhænge og nogle elever lave undersøgelser af lineære sammenhænge, så I får muligheden for at se forskellen på, om der er en b-værdi i linjens funktion eller ej.
10.45-11.00 Snack
11.00-12.00
Værksted: Gå en graf
Værksted: Hvilken telefon lader hurtigst?
13.00-14.15
Tjek ind og præsentation af dagens program
Værksted: Undersøgelse af andengradspolynomiet i Geogebra
Opsamling på værdiers betydning for grafens udseende
Værksted: Match funktion graf konstanter
14.15-14.30 Snack
14.30-15.30
Værksted: Undersøgelse: Papirkuglekast
Opsamling på undersøgelsens fund
09.30-10.30
Tjek ind og præsentation af dagens program
Hvad er en eksponentiel funktion?
lommepenge eksempel/billeddelingseksempel
Værksted: Undersøgelse: Hvordan hopper boldene?
10.30-10.45 Snack
10.45-11.45 Produktion af planche eller digitalt produkt
Learning kids udvælger en af deres undersøgelser og præsenterer den på fx planche, padlet eller slideshow. Præsentationen kan indeholde: