Niveau 1

Fredag 17.30-18

Lørdag 9.15-12 inkl. snack

09.15-10.30 Hvad er en statistisk undersøgelse?

  • Tjek ind og præsentation af program Se tjekliste her
  • Træk kort
    Formål: Kunne registrere data fra en statistisk undersøgelse i diagram og hyppighedstabel. Kunne bruge begreberne flest, færrest og lige mange.
  • Aflæs diagrammet og hyppighedstabellen
    Formål: Kunne omsætte diagram til hyppighedstabel og omvendt
  • Kategorisér data
    Formål: Kunne lave en statistik, hvor data er kategoriseret meningsfuld
  • Begrebskort
    IKKE EN AKTIVITET. Brug kortene som støtte til samtalen om statistiske begreber i de andre opgaver.

10.30-10.45 Snack

10.45-12.00 Lav en undersøgelse

  • Jeres egen statistiske undersøgelse
    Formål: Kunne lave en statistisk undersøgelse, ordne og præsentere data samt beskrive data med ord om statistik
  • Begrebskort
    IKKE EN AKTIVITET. Brug kortene som støtte til samtalen om statistiske begreber i de andre opgaver.

Lørdag 13-15.30 inkl. snack

13.00-14.15 Hvad er sandsynlighed?

  • Tjek ind og præsentation af program Se tjekliste her
  • Hvad er chance?
    Formål: Kende til begreberne chance, sandsynlighed, vurdere størst/mindst/lige stor chance
  • Skokast
    Formål: Undersøge mulige udfald, registrere observationer
  • Vurdér gæt træk
    Formål: Kunne vurdere hvilket udfald der er størst sandsynlighed for
  • Vurdér chancen
    Formål: Kunne placere forskellige lykkehjul på en linje fra 0% til 100% sandsynlighed.

14.15-14.30 Snack

14.30-15.30 Sandsynlighed med terninger

Søndag 9.15-12 inkl. snack

09.15-10.30 Kombinatorik

10.30-10.45 Snack

10.45-12 Produktion af planche eller digitalt produkt

Learning kids reflekterer over, hvad de har arbejdet med og lært i løbet af weekenden, ved at lave en planche, hvor de tegner og skriver eksempler på de ting, de har lavet og lært i undervisningen. Brug evt. begrebskort som stikord til, hvad learning kids kan komme ind på.

Tilbage til Forår 22: Matcamp