Niveau 2

Fredag 17.30-18

Lørdag 9.15-12 inkl. snack

09.15-10.30 Hvad er en statistisk undersøgelse?

  • Tjek ind og præsentation af program Se tjekliste her
  • Træk kort
    Formål: Kunne registrere data fra en statistisk undersøgelse i diagram og hyppighedstabel. Kunne bruge begreberne flest, færrest og lige mange.
  • Aflæs diagrammet og hyppighedstabellen
    Formål: Kunne omsætte diagram til hyppighedstabel og omvendt
  • Kategorisér data
    Formål: Kunne lave en statistik, hvor data er kategoriseret meningsfuld
  • Giver diagrammerne mening? 
    Formål:  Kunne vurdere, om data vises bedst i søjle-, kurve- eller cirkeldiagram
  • Begrebskort
    IKKE EN AKTIVITET. Brug kortene som støtte til samtalen om statistiske begreber i de andre opgaver.

10.30-10.45 Snack

10.45-12.00 Lav en undersøgelse

  • Jeres egen statistiske undersøgelse
    Formål: Kunne lave en statistisk undersøgelse, ordne og præsentere data samt beskrive data med ord om statistik
  • Begrebskort
    IKKE EN AKTIVITET. Brug kortene som støtte til samtalen om statistiske begreber i de andre opgaver.

Lørdag 13-15.30 inkl. snack

13.00-14.15 Hvad er sandsynlighed?

14.15-14.30 Snack

14.30-15.30 Sandsynlighed

  • Byg centicubefigur og kast 
    Formål: Undersøge sandsynlighed ved kast med centicubefigur
  • Gæt forskellen 
    Formål: Undersøge sandsynlighed ved kast med terninger
  • Er spillet fair? (Syv skiller vandene, Gange øjne, Lige ulige, Forskel på øjne)
    Formål: Undersøge et spil baseret på sandsynlighed og vurdere fairness

Søndag 9.15-12 inkl. snack

09.15-10.30 Kombinatorik

10.30-10.45 Snack

10.45-12 Produktion af planche eller digitalt produkt

Learning kids reflekterer over, hvad de har arbejdet med og lært i løbet af weekenden, ved at lave en planche, hvor de tegner og skriver eksempler på de ting, de har lavet og lært i undervisningen. Brug evt. begrebskort som stikord til, hvad learning kids kan komme ind på.

Tilbage til Forår 22: Matcamp