Niveau 2
Fredag 17.30-18
Lørdag 9.15-12 inkl. snack
09.15-10.30 Hvad er en statistisk undersøgelse?
- Tjek ind og præsentation af program Se tjekliste her
- Træk kort
Formål: Kunne registrere data fra en statistisk undersøgelse i diagram og hyppighedstabel. Kunne bruge begreberne flest, færrest og lige mange.
- Aflæs diagrammet og hyppighedstabellen
Formål: Kunne omsætte diagram til hyppighedstabel og omvendt
- Kategorisér data
Formål: Kunne lave en statistik, hvor data er kategoriseret meningsfuld
- Giver diagrammerne mening?
Formål: Kunne vurdere, om data vises bedst i søjle-, kurve- eller cirkeldiagram
- Begrebskort
IKKE EN AKTIVITET. Brug kortene som støtte til samtalen om statistiske begreber i de andre opgaver.
10.30-10.45 Snack
10.45-12.00 Lav en undersøgelse
- Jeres egen statistiske undersøgelse
Formål: Kunne lave en statistisk undersøgelse, ordne og præsentere data samt beskrive data med ord om statistik
- Begrebskort
IKKE EN AKTIVITET. Brug kortene som støtte til samtalen om statistiske begreber i de andre opgaver.
Lørdag 13-15.30 inkl. snack
13.00-14.15 Hvad er sandsynlighed?
14.15-14.30 Snack
14.30-15.30 Sandsynlighed
- Byg centicubefigur og kast
Formål: Undersøge sandsynlighed ved kast med centicubefigur
- Gæt forskellen
Formål: Undersøge sandsynlighed ved kast med terninger
- Er spillet fair? (Syv skiller vandene, Gange øjne, Lige ulige, Forskel på øjne)
Formål: Undersøge et spil baseret på sandsynlighed og vurdere fairness
Søndag 9.15-12 inkl. snack
09.15-10.30 Kombinatorik
10.30-10.45 Snack
10.45-12 Produktion af planche eller digitalt produkt
Learning kids reflekterer over, hvad de har arbejdet med og lært i løbet af weekenden, ved at lave en planche, hvor de tegner og skriver eksempler på de ting, de har lavet og lært i undervisningen. Brug evt. begrebskort som stikord til, hvad learning kids kan komme ind på.
Tilbage til Forår 22: Matcamp